tisdag 10 februari 2015

Min dagbok / Anna Sellgren 7A

Kisumu 3/2-2015
Idag vaknade jag av hunger igen. Magen värkte och jag kände mig tom i magen. Ett par gatubarn fick för sig att jag hade gömt undan pengarna, det hade jag ju inte. En kvinna gick förbi när jag låg i min tunna ryggsäck och skrek "chokora" till mig, det betyder skräp. Några utav gatubarnen började jaga mig med pangas-knivar och sa att dom skulle död mig om jag inte gav tillbaka pengarna. Jag var fortfarande rädd eftersom det händer nästan var dag att barn blir dödade. Jag sprang iväg så fort jag kunde och några utav killarna var fortfarande efter mig. Jag ramlade omkull och orkade inte ställs mig upp igen. Jag trodde det var kört för mig men när dom såg blodet rinnandes från mina händer och ben lät dom mig vara. Jag var fortfarande jätterädd. Denna natten får jag ytligare en gång sova på gatan tillsammans med de andra gatubarnen. Jag visste också att några av killarna som jagade mig sniffade lim och använde marijuana, det gjorde mig också rädd. För att få mat och pengar är ett väldigt vanligt sätt att sitt på gatan och tigga, det känns inte bra, jag gillar inte att varken stjäla eller tigga. Jag blev slagen av poliser för att jag av tvångs måste sitta på gatan och tigga, det var inget jag ville egentligen. Jag la mig i den tunna tygsäcken med darrande kropp och önskade att morgondagen blev bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.