torsdag 12 februari 2009

Ensamhet

Varför finns det? Endel vill ju vara ensamma, andra vågar inte chansa och säga hej. Ofta beror det väl på att man är för blyg eller rädd att bli lämnad och inte får något svar tillbaka.

Jag skulle nog förklara ensamhet som att man blivit bortglömd av sin omgivning, för man är knappast saknad. Då skulle man väl inte vara ensam? Vissa kanske bara tror att de är ensamma. Alla har nog kännt det någongång i livet, framför allt i puberteten skrämmer nog det där ordet ensamhet.

Att vara ensam tycker jag själv är mobbing. Klart att de som vill vara ensamma ska få vara det, men jag tror inte att någon har lust att vara det hela tiden. Jag är själv en mycket sällskapssjuk person, behöver nästan alltid människor runt omkring mig. Undantag finns ju, som exempel när jag pluggar eller läser någon bra bok, men alla är värda att ha en bra vän vid sin sida. Man ska faktiskt inte behöva bli stämplad för livet om man gör ett misstag. Ingen ska behöva leva ensam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.