onsdag 11 mars 2009

Ett liv som gatubarn!

Jag tror att gatubarn överlever av att sniffa droger och sådant. Dom får rota i soptunnor efter mat och kläder eller kanske dom till och med snattar. Gatubarnens vardag är nog att tigga, sniffa, rota i soptunnor, snatta, sova men dom har ju inget annat val!
Jämfört med mitt liv så har dom ett väldigt svårt och jobbigt liv. Dom får inte träffa sina föräldrar, dom är inte trygga, dom är rädda och dom har inga pengar.
Dom har inga kläder och dom måste jobba för att få pengar. Dessa gatubarn får ej leva ett vanligt liv som barn och det är hemskt.
Om jag levde på gatan skulle jag vara rädd att inte överleva, att få dålig hälsa och för att man ska råka ut för våld. Jag hade saknat att få vara med min familj, ett liv och att inte har några pengar.
Jag tror det är svårt att ta sig ur ett liv som gatubarn men det går nog. Man kanske får ett jobb och man kanske bli sams med sina föräldrar, då kanske man flyttar hem igen!
Att vara gatubarn är inget liv och det är något jag verkligen inte hade velat vara.
Jag tycker synd om dessa barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.