torsdag 5 mars 2009

Gatubarn

Jag skulle vara glad om jag klarade mig dag för dag på gatan. Jag skulle tigga och stjäla. Jag skulle sniffat lim för att dämpa hungern om jag inte hade fått något att äta. Jag skulle leta i soptunnor och soptippar efter kläder. Varje dag skulle jag vakna och veta att mitt liv inte skulle bli bättre idag heller, men jag skulle hoppas och tro.
Det jag mest skulle sakna är vänner och familj och det lyckliga liv jag hade innan. Jag skulle vandra på gatorna rädd för att bli mördad eller våldtagen. Det är så mitt liv skulle vara om jag var ett gatubarn.
Man kan ta sig ut ur livet som gatubarn. Man jkan leta upp ett barnhem eller när man blir större kan man skaffa ett jobb. Det finns i alla fall hopp för dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.