onsdag 11 mars 2009

Gatubarn

Att överleva på gatan.

Man överlever mycket bättre om man har självförtronde och tro på sig själv.
Man ska tänka Jag vill, Jag kan, Jag ska. Men man kan också leta efter ett jobb för att tjäna pengar. Dom flesta gatubarnen sniffar lim för att överleva, dom håller sig varma och känner sig inte lika yra och sjuka. Kläder och mat letar dom någ oftast efter i soptunnor eller så tiger, snor dom. Men oftast blir dom kallade elaka saker när dom ber om pengar från folk i bilar.
Om jag hade bort på gatan hade jag blivit rädd för att bli ihjälslagen eller attt någon skulle skjuta ihjäl mig. Elelr att nån kommer och slår en sten i huvudet på mig när jag sover.
Att gemföra mitt liv med deras liv går inte ens att göra. För jag lever i lyx skillnad mot dom.
Vi kan gå hem och äta riktig mat se på tv och sitta på datorn, sova i en säng och ha föräldrar som bry sig om en. Gatubarnen kanske inte ha några föräldrar eller mat, vatten på flera dagar.
Om jag hamlade på gatan tror jag att jag hade saknat mina föräldrar mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.