tisdag 10 mars 2009

En dröm är allt jag har

Ensamhet är mitt namn

Ensamhet är mitt liv

Jag skulle kunna byta bort allt,
mina kläder, mina livs besparingar av stöldgods,
bara jag slapp att bli ensam,
en familj.

Ett barn ska inte behöva önska sig kärlek och tröst.
ett barn ska inte bo på gatan utan hopp.

Vad händer när jag blir stor?

kommer hoppet räcka?

Finns det hjälp inom räckhåll?

Hjälp till ett bättre liv bortom det här?

Jag vaknar från min dröm som inte får ta slut, för drömmen är mitt enda hopp.
I drömmen finns det hopp och kärlek och det doftarhem. Det doftar gott från dom rena lakarna som jag ligger i, det doftar himmelskt från köket där man hör skrammel och rassel,

Jag är inte ensam!

Jag betraktar min händer och och gläds

Dom är rena!

Jag hör tassande steg från andra sidan dörren, jag hör ett gnissel.

Genom dörren in kommer lilla syster MIN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.