tisdag 3 mars 2009

Ur "Mandlas val"

”Min mamma dricker och det gör pappa också. Och när pappa är full så skäller han på mamma och så slår han henne. Och han skäller på mormor också och säger att hon är lat och hopplös. En gång sa min mamma till mig:
– Du är inte mitt barn. Du är din fars barn, men mitt barn är du inte. Och din mamma är inte här. Så då gick jag hemifrån och nu är jag här i Pretoria. Vart skulle jag gå? Jag gick bara runt. Och då sa folk åt mig att gå till polisstationen. Så jag gick till polisstationen och jag berättade allt för dem. Och då var det en polis som följde med mig och körde mig till Itumelang som är ett hem för barn. Där får man mat varenda dag.”

3 kommentarer:

  1. det är inte bra det som händer men ett sånt hem riktigt bra!! Man skulle satsa mkt på sånna hem. Jag fattar inte varför alla andra inte vill ha hjälp lite jobb är vell inte så mkt begärt.

    SvaraRadera
  2. Hemmet är nog en mkt bättre plats att bo på.Hur tar sig mamman ur sin situation?

    SvaraRadera
  3. det är ju tråkigt när föräldrarna bråkar så men när hon sa att han inte var sitt barn då gick hon över gränsen så det var bra att han gick hemifrån och till polisen..

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.