onsdag 22 april 2009

Ryggen värkte

Ryggen värkte när jag vaknade. Min rygg var öm och den sved. Jag reste mig sakta men orkade inte mer. Jag föll till marken. Mitt blod hade stelnat på ryggen och jag kände tårar falla ner för min kind.
Jag lyckads resa mig upp. Klockan var mycket. Det kom in en kille som sa:
- Här ta de här så blir allt bra! Han slängde in en spritflaska. Dom första kunderna börjar redan komma nu. De kom in en man en stor man han slängde mig i sängen. När han var klar betalade han och stack. Hur kan dom göra så här mot oss? Dom ser väl hur dåligt vi mår? Jag skulle kunna döda alla som varit på mig. Önskar bara att det var dom som satt i vår ruta! Och själv gå hit och köpa dom. Även om jag aldrig skulle kunna göra det eftersom jag själv vet hur det känns. Nu har alla morgonkunder gått. Jag känner en knuff mot min rygg, en knuff som får mig att falla. Mannen går. Jag ligger tätt intill under sängen. Jag ser en pistol. Jag vill verkligen göra det. Men egentligen är det inte jag som ska skjuta mig för det är inte jag själv som försatt mig i denna knipa!.
Jag tar upp pistolen sätter den mot huvudet.
//danne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.