torsdag 26 mars 2009

Ett gatubarns dagbok!

Kära Dagbok!

Idag har det varit en ganska jobbig dag.
När jag vaknade gick jag till soptunnorna för att leta mat. Jag hittade en burk med gammal mat. Det var gott och det mättade lite. Senare på dagen så hittade polisen mig så jag fick springa hela tiden och gömma mig. Dom jagade mig genom hela staden. Dom gav upp till slut.
Jag ställde mig sedan och bad (tiggde) om pengar. Det kom en gammal dam och gav mig en liten peng. Då gick jag och köpte en burk med lim. Jag letade upp ett hörn och satte mig för att börja sniffa och det dämpade min hunger och kyla.
Sedan kom dom stora killarna och började sparka på mig. Jag kom loss och kunde börja springa. Jag sprang och sprang. Jag var livrädd, lika rädd som när polisen jagade mig.
Nu ska jag gå och leta upp ett ställe jag kan sova på.
Vi ses kanske imorgon. (Om jag överlever natten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.