torsdag 26 mars 2009

Ett gatubarns dagbok

Jag gick på gatan och var så hungrig så jag var tvungen att tigga pengar och mat i en affär.
Dom som jobbade i affären sa att jag skulle dra åt helvete, men jag lyssnade inte på dom så dom ringde polisen. När polisen kom sprang jag så fort jag kunde, men polisen hann ifatt mig. Dom tog mig i armen och drog in mig i polisbilen och åkte till stationen. När dom kom dit sa dom att jag var en jävla shitgris. Jag tog illa upp när dom sa det, men jag försökte dra mig ur polisens grepp runt min arm men det gick inte att komma ifrån dom.
Polisen gick ner med mig till ett litet rum med galler. Jag kom inte ut där ifrån men nu kom en av poliserna ner till mig och sa att jag skulle vara där i en vecka för dom skulle leta efter mina föräldrar. Men då sa jag att det inte går.
- Jag vill inte vara med dom, dom är dumma i huvudet, sa jag till polisen. Men han brydde sig inte så han upprepade att jag skulle vara här i en vecka.
När det hade gått tre dagar kom min mamma ner dit och sa:
-Vad gör du, jag har inte råd med att du sitter här och glor ungjävel, sa hon till mig. Då sa jag genast:
- Gå här ifrån. Hon tog nog lite illa upp men gick genast iväg där ifrån. Dagen efter släppte dom ut mig ur fängelset. Jag blev genast mycket glad så det första jag gjorde var att springa till en soptunna och leta mat till kvällen. Men det fanns inget i soptunnan så jag sprang och letade i den andra som stod på andra sidan gatan. Jag kände mig nyinflyttad för jag hade aldrig varit på denna sidan av stan. Men då kom polisen igen och sa:
-Vänta jag glömde säga till. Vill du till ett barnhem där gatubarn kan sova och äta? frågade han.
Ja, sa jag då och blev jätteglad.
Nu levde jag bra I-resten av mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.