onsdag 22 april 2009

Dagboken

Jag gick in i mitt kök och öppnade det kalla kylskåpet och kände hur det kalla trycket från den kom mot mig. Jag tog ut ett kallt juice paket och hällde upp det i det ny diskade glaset och drack upp min juice. Jag skulle precis gå upp för trappan när jag hörde dörren öppnas och min mamma kom in. Då vaknade jag upp ur drömmen. Kände hur solstrålarna lyste mot mitt bleka ansikte och jag var tvungen att blunda. Jag tänkte tillbaka till helvetet. Jag kollade runt i det rummet som jag hade sovit i och kände den dåliga doften från det fallfärdiga huset som det brukar lukta i sådana hus. Det kändes som huset skulle rasa när som helst.

Jag gick ut till köket och såg hur Khong hällde ut något i en liten träskål som liknade nån sorts gröt. Khong som ägde mig var den grymmaste mannen jag någonsin träffat. Han brukade spotta på mig och kalla mig din ynkrygg om jag inte gjorde som han sa. Jag gick fram till bordet och satte mig på den hårda stolen. Jag hörde Khong mumla ”Otacksamma unge”. Jag bara satt och kollade på maten. ”Ät upp då för fan!!” skrek Khong. Jag stirrade på honom och kände hur känslorna kom. Jag ville bara springa iväg, men jag kunde inte. Istället kollade jag på maten igen och började äta lite sakta.

Jag gick utanför dörren och började rysa när en kall vind blåste förbi. Jag gick ut till risfältet där jag jobbade och skulle precis börja arbeta när jag kände hur min rygg började värka när jag böjde mig ner. Jag knep igen och fick helt enkelt arbeta annars skulle han börja slå och sparka mig. Värken tilltog allt mer och mer, men jag jobbade på.

Jag gick in i huset efter en hård arbetsdag. Först nu kände jag hur ont jag egentligen hade i min kropp. Jag gick in i mitt lilla rum och la mig på det hårda golvet och somnade in och det sista jag tänkte var ”Samma helvete imorgon”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.