onsdag 22 april 2009

Måndag: kära dagbok idag åt jag ett äppelskrutt som frukost. Sedan var resten av dagen till att leta mat, kläder och annat som kan komma till användning.

Tisdag: Som frukost åt jag ingenting utan jag fick sniffa lim så jag dämpade hungern. Senare på dagen gick jag in i en affär som hade mycket mat.
Jag gick in och kollade efter god mat, och hittade en massa som jag stoppade in under kläderna. Sen gick jag mot utgången. Då märkte ägaren att jag hade mat under kläderna och skrek på polis. Jag sprang och sprang med polisen hack i häl, sen saktade han in och jag kom undan. På kvällen åt jag endel av maten jag tog.

Onsdag: På morgonen åt jag upp det sista av maten som jag tog. Sedan kom mina kompisar och undrade om vi kunde spela fotboll med en pappersbit som vi rullade ihop till en boll. Vi spelade i ungefär en kvart sedan kom en gubbe och skällde på oss och sa att om vi inte gick där ifrån så skulle han ropa på polis. Så vi gick. Senare på kvällen var det kallt och läskigt. På dan hade jag hittat en säck som jag kunde sova i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.