söndag 5 april 2009

Gatubarnet Supmah

Jag vaknade tidigt av att det var kallt och jag kunde inte kan sova. Jag började gå till en stor container som fanns några kvarter bort. När jag kom fram så luktade det ganska gott för en bagare hade varit och slängt lite gammalt bröd. Jag började leta lite och hittade lite som jag åt och jag blev ganska mätt. Det var länge sen jag blev så mätt. Jag gick till gatan där jag bodde. När jag kom tillbaka så kom det en man och frågade om jag vill hänga med honom. Jag sa:
- Jaaaaaa visst!.
- Ok, sade mannen.
När vi kom fram så tog han in mig i ett hus och senare in i ett rum. Han öppnade dörren till rummet och sa:
- Det här är till dig.
- Tack, sa jag och lade mig i sängen.
Han gick ut och började kolla på TV. Jag satt kvar i sängen och kände glädjen.
Det var min bästa dag i hela mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.